Wednesday, August 25, 2004

fuuuuuuu! it has been a long long holiday. cuti sabtu ke tiga, hari hol almarhum on sunday, makes monday a public hol in JB, pastu emergency leave sebab abang sakit gigi and hubby kena migrain,.. and this morning aku bekerja keras mendeletekan segala macam mail dlm inbox..arghhh.... and today also a payday..yeahh... lagi sekali bekerja keras untuk melangsaikan hutang ehehhe...

jiran2 kami - jiran mak aku, jiran aku, jiran atuk aku, jiran adik ipar aku - aku rasa mereka cemburu dgn kesenangan yang kami nikmati. apa taknyer, petang2 buat "port", hidang kopi goreng pisang tak de benda lain yg dibuat, asek buat ketupat kering citer pasal kitorang nih, .. jiran aku nih memang rajin amikkan surat2 kitorang kat wakil pos (still use wakil pos in these modern days eh? that's another story lah). rupanya tujuan dia hanya untuk mengutuk kitorang, iaitu kitorang ni hidup senang sebab raja berhutang... hutang keta hutang rumah hutang personal loan, e-eh wkalu betollah korang nih kot berhutang pun bukan mintak kesian korang, tak mintakpun duit korang nak bayar hutang tu. And hutang2 tu berpatutan, hutang rumah hutang keta. tak hutang ceti haram pon! Dijaja keliling kampung pasal kami berhutang. Melampau betol. pastu rumah aku pasang air cond pun dikutuknyer! Hubby and abah kata, mereka jealous, sebab anak2 abah sume keja makan gaji, selalu jalan2 sana-sini, ada keta motor, bergaya, rumah cantik..aiayaaa... selama ini aku ingat mereka ikhlas... tapi ada udang disebalik me maggi perisa tomyam campur kah kah kah.... lantakler...janji aku senang hati, maka kutukan merea sedikit pun tidak berkudis kepada kami sekeluarga... namun sakit telinga tetap terasa...