Wednesday, December 06, 2006

Bekerja semula mulai semalam. i am adjusting my morning schedule - keluar keja awal sikit. mana taknyer, hati nak menangis meninggalkan Laila yang selalu bersedih sebab mama gi keja. Dia akan bangun awal sebab nak follow mama dia dalam rumah, tunggu atas katil waktu aku mandi, duduk tepi cermin bila tgh mekap, mengekor ke dapur when i am taking my breakfast, or talking things to bibik... anywhere around the house lah selagi aku belum melangkah keluar dari rumah. Sambil tu mulutnya merengek tak bagi aku gi keja, or expressed her feeling dengan bibir mungil monyok itu.

Hubby selalu cakap Laila were so much like me. Very expressive, love deeply and kepala batu. Getik selalu.

So, bila aku keluar awal, papa is there to hold her, pujuk dengan kata2 manis. Semalam dia bergelut dengan bibik, nak kejar kereta yg aku pandu. Aku sendiri nyaris nangis bila dia ketuk cermin tingkap, dapat merasakan betapa peritnya tapak tangan dia.....

my new baby - Muhammad Amir Izzudin - senang saja diuruskan. Thanks God dengan anugerah ini, walaupun kelahirannya amat menduga. Bersalin secara pembedahan is totally never cross my mind. Pulak dah anak ke 3. Was looking forward bersalin cara biasa sebab dulu senang melahirkan Laila. Dalam pantang pun senang dan memang confident boleh jaga diri sendiri dengan baik. Tapi disebabkan terbelit tali pusat, khuatir baby lemas maka terpaksa jugak aku menjejak ke OT.

Hampir tak dapat jumpa hubby dan MIL masa kena tolak ke OT. Cermin mata and all other things dah ditinggalkan dalam bilik scan. Dalam blurring vision tu hanya sempat cium tangan hubby saja, trying hard to give him a smile, only ï love u"and no any other words, not even to Kim dan Laila and MIL. Both of us was shock, yang aku ingat ialah kalau aku mati itulah kali terakhir aku tatap wajah dia, dan merasakan hangatnya genggaman tangan dan kucupan di dahi.

was informed later that maybe Laila sedikit terperanjat tengok aku atas trolley, pakai cap, without glass and taken away from her. Menangis sampai balik rumah dan tertidur. So fast... yes everything was so fast....

And here i am, alhamdulillah kembali sihat dan bekerja. Like others, i wish and looking forward each brand new day with hope, a lot of love and laughter.