Tuesday, February 14, 2006

lepas meeting gi mengular jap singgah nursery dekat opis tempat aku mesy tu. cari pokok cempaka sebab pokok kat umah aku dah lama mati kering. last time masa gi penang lak pokok yg kat umah pak angkat aku tu mengingatkan aku tentang kehebatan pokok cempaka yg pernah aku tanam dulu tu. cantik, wangi, pokok bunga zaman dulu kala.

kat nusery tu tadak jual pulak. tapi lain dicari lain yang dapat. kat nursery tu ada pokok mangga yang sangat gigantic, tak pernah seumur hidup aku nengok pokok mangga sebesar tu. nak jolok pun takde galah yg boleh capai. so buah-nya berserakan jatuh. pecah. ranum. menguning. baunya harum ya Rabbi menusuk kalbu, suka hati aku je soh pekerja indon tu kutip 2-3 biji, tapi dia bagi satu plastik.... dia kata tiap2 hari dia buang buah2 tu 3-4 kereta sorong.... haiiii....buat sambal mesti syok kan?

the juicy mangga....